deryayla

>İRAN POĞAÇASI

Posted on: Aralık 16, 2010

>

Tüm dost ve kardeşlerime sımsıcak kucak dolusu sevgilerimi yolluyor güzelliklerle dolu günler diliyorum.Bugün sizlerle fazla bilinmeyen gün masamın ikinci ikramı olan ve merakla beklenen  muhteşem bir lezzet paylaşıcam .Özel gün ikramları için ideal bir lezzet.
Mutlaka denenmesi tavsiye olunur.Etkinliği için HASRET‘ciğime yolluyorum.
MALZEMELER
3,5 su bardağı un
100 gr.tereyağ veya teremyağ
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
1 adet limon kabuğu rendesi
2 çorba kaşığı puda şekeri
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı kayısı reçelinin taneleri
2 adet yumurta sarısı
1 çorba kaşığı zeytinyağ
1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz
ÜSTÜ İÇİN
Kayısı reçelinin suyu
Toz fıstık

YAPILIŞI
-Tereyağ,sıvıyağ,süt,limon kabuğu rendesi,pudra şekeri,1 adet yumurta sarısı ve kabartma tozunu karıştırın.
-Yavaşça un ekleyerek yoğurup yumuşak bir hamur elde edin.
-Hamuru buzdolabında yarım saat dinlendirin.
-Limon büyüklüğünde parçalar koparıp elinizle veya merdaneyle 5 cm.çapında yuvarlak olacak şekilde açın.
-Süzdüğümüz reçel tanelerinden hamurun ortasına koyup üzerine ceviz serpiştirin  poğaça gibi kapatın.
-Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklarla dizin.
-Diğer yumurta sarısı ile zeytinyağını çırpıp fırçayla üstlerine sürün.
-Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 30 dakika pişirin.
-Fırından çıkınca reçelin suyunu fırçayla üzerlerine sürüp toz fıstık serpin.
AFİYET BAL OLSUN…

54 Yanıt to ">İRAN POĞAÇASI"

>Çok değişik ve enfes poğaçalar yapmışsın tatlım,ellerine sağlık..Sizlerle olmayı çok arzu ederdim açıkcası..))Ellerine sağlık..Öpüyorum tatlım..Sevgiler..

>Aaa ilk defa duydum canım demek iranda poğaçalar böyle yapılıyormuş,ellerine sağlık afiyet olsun…

>gün masan da bayagi bereketliymis eline saglik

>Deryacığım ellerine sağlık canım.Buz gibi İstanbuldan sana sıcacık sevgilerimi gönderiyorum.

>Canım benim, Ellerine saglık yine döktürmüşsün. Geröektende görünüşü ve tadı güzel bir tarife benziyor. Yakın zamanda hemen deneyecegim.çok çok öpüyorum.Selamlarımlacanan Gülbeden

>Çok güzel olacak, yapılmalı mutlaka.

>çok değişik bir tarif deryacığım.çokta güzel olmuş pohaçalar.ellerine sağlık.öpüyorum.

>Ellerine sağlık harika bir lezzet olmuş.

>aa ben tuzlu sanmıştım tatlı poğaçaymışgörüntüsü nefis ellerine sağlık arkadaşım

>Canım arkadaşım benim ve diğer arkadaşlarımın şaşırarak yediği ikinci lezzetti bu…Hem şaşırdık hem çokkkkk beğendik…Hiç tahmin edemiyeceğim kadar güzeldi…Bende ilk misafirlerime denemeyi düşünüyorum…Sen muhteşemsn bizi böyle muhteşem lezzetlerle tanıştırdığın için….Tekrar tekrar ellerine yüreğine sağlık canımmmm…sıcacıkkk sevgilerrr…

>Deryacım bu nefis poaçaları biz olmadan yediniz keşke yakın olup bizde tatmış olsaydık bu güzel lezzetleri çok değişik ve güzel bir tarif ellerine sağlık canım kayısı reçelim olsaydı hemen denemek isterdim sevgiler

>ablacım ne yaptın sen beni tam kalbimden vurdun yok yok miğdemden vurdun :)can ablam ellerine sağlık şahane bir lezzet olmuş mutlaka deneyeceğim tadarken de seni anacağım emin ol öperim seni az kaldı kavuşmamıza geliyorsun degil mi ?

>ablacım ne yaptın sen beni tam kalbimden vurdun yok yok miğdemden vurdun :)can ablam ellerine sağlık şahane bir lezzet olmuş mutlaka deneyeceğim tadarken de seni anacağım emin ol öperim seni az kaldı kavuşmamıza geliyorsun degil mi ?

>bugün bloglarda bi poğaça merakı almış başını gidiyo bakalım ellerine sağlık deray banada beklerim SELAMETLE…

>Güzel yürekli pamuk dostum o güzel ellerin dert görmesin bu ne güzel bir tariftir böyle. Kayısıyıda çok severim doğrusu hem leziz hemde şifalı;) Öperim bir taneciğim, Şafak:2 😀

>Ne tatlı poğoçaymış bu 🙂 Çok lezzetli duruyor ellerine sağlık..

>süper bir tarif, tatli pogaca nefis olmus…mutlaka deniyecegim…ellerine saglik canim

>Bende ilk kez duydum ama çok merak ettim.Ellerine sağlık ablacım…Öpüyorum.

>Derya ablam ne güzel bir tarif bu, üstelik çok da farklı..Acaba vişne reçeliyle nasıl olur, onu da merak ettim şimdi:).Ellerine sağlık canım ablacım.Seni çok çook seven kelebeğin

>poğaça gibi duruyor ama baya güzel bir tatlıya benziyor.ellerine saglık.

>Canım benim ellerine sağlık:) az önce çok meşguldum lütfen kusuruma bakma bitanecim:)

>Deryacığım, tadını bildiğimiz lezzetler için bir kez daha teşekkür ediyorum..Ellerin dert görmesin…görüşmek üzere öptüm….

>Aaa iranlılkar ne garip insanlar böyle poğaçamı olurmuş:)))Kurabiye yav bu:)Ellerine sğalık canım canım 🙂

>çok değişik geldi,ellerine sağlık Deryacığım.sevgiler.

>Ne kadar değişik bir tarif bu Derya'cım. Ellerine sağlık..

>deryacım enfes görünüyor.lezzetide mükemmeldir eminim.ellerine sağlık.

>derya ablam harikalar, pazar günü tanışıyoruz değil mi sonunda:))

>Tevafuk oldu.Ne zamandır aklımda İran Poğaçası,lakin içime sinen bir reçete olmamıştı.Ablam denedi ve tasvip etti ise en kısa zamanda pişireceğim inşaAllah..Selametle

>Deryacım poğaçalar nefis görünüyor eminim tadı da öyledir.Yalnız kıskandırıyorsunuz bizleri. Ne güzel buluşacaksınız.Öpüyorum canım..

>Deryacım, ben bunu İzmir Karşıyaka çarşısındaki bir unlu mamulcüde 12-13 yıl önce keşfetmiş ve bayılmıştım, hatta oğlum da..Adı da İran Bohçası'ydı ve içinde reçel değil de şeker-yumurta akı-ceviz üçlüsü vardı sadece, hani samsa tatlısı gibi, üstü de aynı böyle fıstıklı. Herhalde yorumlanarak bu hale gelmiş zaman içinde. Ama nefis bir şey bu, ellerine sağlık canım..

>bu poğçanın tadına bakan biri olarak 10 üzerinden 10 diyorum harika bir tatlı deryacım ellerine sağlık tekrardan sevgilerimle.

>Ellerine saglık çok değişik

>Çok lezzetli görünüyör!! Ellerinize sağlık!

>ellerine saglik canim gorunusunden belli ne kadar lezzetli olduklari. Yiyenlere afiyetler olsun.

>eline sağlık canım.nefis olmuş nefffis.

>ablam ya mis gibi kokuları geliyor burlara ellerine sağlık. bu arada nasl oldun.

>Derya cim harika gorunuyor. Ellerine saglik herseyde oldugu gibi bu tarifinde harika.SevgilerSefa

>canikom ellerine sağlık çok değişik bi poğaça,kocaman öpüyorum,sevgiler…

>Merakla beklediğim bir tarifdi. Ellerine sağlık ablacım..

>Çok güzel görünüyorlar Derya. Neden İran poğoçası demişler mereka ettim. Ellerine sağlık.

>Canım hayırlı cumalar:) Aman bu ne nefis bir poğaça olmuş ellerin dert görmesin afiyet şeker olsun…Not:Deryacım hediye göndereceğim arkadaşımın bilgileri geldi sevgilerimle:))

>Hayırlı cumalar derya hanımcığım.Ellerine sağlık poğaçan ilk okuyuşta tuzlu poğaçaymış gibi gelsede yazıyı okuyunca tatlı poğaça olduğu anlaşılıyor, değişik tatlı olmuş en kısa zamanda denemek lazım.Sevgiler.

>Benden de sana kocaman sevgiler. Hayırlı cumalar canım.

>Reçelli hemi de! Poğaça mı, kurabiye mi. Ellerine sağlık Derya'cığım.

>Canim çok degisik hiç duymadigim bir pogaça ama hosuma gitti nefis gozukuyor ellerine saglik,hayirli cumalarin olsun bir tanem.

>datlummmm,ellerine sağlık nefis görünüyor nefisss:)ben etkinlik için hediyemi bugün postaya verdim canım,bilgin olsunçok öpüyorumı love youu:)

>Tarif Gezgini sizi ziyaret etti…

>Ellerine sağlık canım, harika bir olmuş. Sevgiler…

>Derya'cım poğaça deyince tuzlu zannettim. Görüntüsü çok güzel. Ama tarifi gerçekten değişik. Tadını çok merak ettim, hemen deneyeceğim. Ellerine sağlık arkadaşım.

>üff evde kayısı reçeli kalmamış 😦

>harika bir lezzetti Deryacığım bu lezzeti tatmış olmaktan çok mutluyum,tekrar ellerine sağlık,sevgiler…

>çok değişikmiş,sana teşekkür ederiz bizle paylaştığın için:))sevgilerimle

>pogacayla kurabiye arasi degisik bir pogaca olmus tatli iranlilar agzinin tadini iyi biliyolarellerine saglik deryacim cok öpüyorum

>günaydin canim 🙂 evet hemen kayda almisdim , ama sana geri dönmekte geciktim.. iki günüm cok yogun gecti .. mailler, yenillikler, iade-ziyaretlerimde birikti.. InsAllah hepsini halledecegim:)) 6 ocakda tüm tarifleri yayinlayacagim.. cok lezziz birbirinden cesit tarifler geldi…sabirsizlikla bekliyorum paylasmayi 🙂 iran pogacasini cok merak ettim, cok lezziz görünüyorlar, cok hos hazirlamissin.. mutlaka denemek isterim! paylasimin ve destegin icin gönülden tesekkürler tatlim.. ellerine, emegine saglik..afiyet, sifa olsun InsAllah..güzel bir hafta sonu diliyorum..sicacik sevgilerimle..

Bir Cevap Yazın

Blog Stats

  • 130,957 hits

En Fazla Tıklananlar

