deryayla

>YE#49/ÇAY VE YEMEK SOFRALARI-İFTAR MASAM

Posted on: Eylül 23, 2009

>
Çok şükür günler sonra şu saatte girebildim sayfa ma.Artık sıkılmaya başlamıştım inşallah en kısa zamanda sorun neyse düzelir. Bildi ğiniz gibi Bursa’da ailemizden sadece eşimin halası ve kızları var.Bu sene ilk defa bayramdan önceki pazar günü aile dışında çok sevdiğim Bursa’da tanıdığım kardeşim Gülcan eşi Mesut ve oğulları Yağızhan bizde iftardaydı nasıl sevindim anlatamam arayıp gelmek istiyoruz dediklerinde.Elimden geldiğince güzel ağırlamaya çalıştım.
Bu arada şansıma yeni etkinlik konusuda iyi denk geldi:))Masamı etkinlik için YEMEK CİNİ-ŞEYMA kardeşime yollayarak harika bir etkinlik diliyorum kendisine.
Resimler cep telefonuyla çekildiği için pek net değil ama inşallah beğenirsiniz.

Menümüzde neler vardı:
-İftariyelikler
-Körili mercimek çorbası
-Kürdan böreği
-Yalancı su böreği
-Zeytinyağlı taze barbunya
-Kuzu güveç
-Nohutlu pirinç pilavı
-Kaşık salatası
-Arpa şehriye salatası
-Kaymaklı-cevizli sarma güllaç
-Gülcancığımın getirdiği çok leziz yaş pasta

İFTARİYELİKLER-KAYMAKLI HURMA
KÖRİLİ MERCİMEK ÇORBASI
KÜRDAN BÖREĞİ
YALANCI SU BÖREĞİ
ARPA ŞEHRİYE SALATASI
KAŞIK SALATASI
ZEYTİNYAĞLI TAZE BARBUNYA
KUZU GÜVEÇ(SON HALİNİ RESİMLİYEMEDİM)
NOHUTLU PİRİNÇ PİLAVI
KAYMAKLI-CEVİZLİ SARMA GÜLLAÇ

Çorba ve zeytinyağlı barbunya tarifini linklerini tıklayarak alabilirsiniz.Masamdan ilk vermek istediğim tarif Kuzu güveç.Senelerdir çok severek yaptığım ve beğenilerek yenilen bir lezzet…Diğer tarifler daha sonra…
MALZEMELER
1 kg.Kuzu kuşbaşı
500 gr.Arpacık soğan
500 gr.mantar
250 gr.sivri biber
250 gr.tereyağ
Tuz
Karabiber
Kekik
Pulbiber
Üstü için rende kaşar peyniri
YAPILIŞI
Büyük bir tencereye etlerimizi alıyoruz yıkamıyoruz çünlü sertleşip lezzetini kaybe diyor.Kısık ateşte suyunu salıp çekene kadar kavuruyoruz.Bu arada soğanlarımızı ayıklıyoruz.Etler suyunu çekince tereyağını ekleyerek kavurmaya devam ediyoruz. Soğanları ekleyerek kavuruyoruz.Mantarları boyuna dörde kesip tencereye ekliyoruz. Biberlerin içini ayıklayıp doğrayıp onlarıda kavuruyoruz.Baharatlarını ve en son tuzunu ekleyerek bir miktar daha kavurup güveç tenceremize alıyoruz.
Üstünü folyoyla kapatıp önceden ısıtılmış 200 derece fırında yaklaşık 30 dakika pişiriyoruz.En son rendelenmiş kaşar peynir serpip eriyene kadar fırında tutup servis yapıyoruz.
AFİYET OLSUN….

33 Yanıt to ">YE#49/ÇAY VE YEMEK SOFRALARI-İFTAR MASAM"

>geçmiş bayramın kutlu olsun derya cığım,sevgiler öpüyorum,

>Hepsi birbirinden nefis olmuş ablacım. Ellerine sağlık, Allah kabul etsin..

>deryacım gerçekten şükürler olsun artık sorun yaşanmaz umarım ellerine sağlık sofran harika lezzetlerle dolu geçmiş bayramında kutlu olsun canım sevgiler

>Derya'cım geçmiş bayramın kutlu olsun.Bu arada sofrada, yiyecekler de süperler. Sohbette varsa insan daha ne ister.Sevgiler

>deryacım geçmiş bayramın kutlu olsun.hepsi birbirinden güzel.sevgiler….

>herşey nefis görünüyor bir de hoş sohbet varsa daha ne istenirhülya

>HERŞEY HARİKA GÖRÜNÜYOR AFİYET ŞEKER OLSUN.. SEVGİLER ÖPTÜM

>Geçmiş bayramın mübarek olsun .Masan ve yemekler çok güzel gözüküyor ellerine sağlık…

>Geçmiş bayramın kutlu olsun canım.Sofran harika.Ellerin kolların dert görmesin.Sevgiler…

>ÇOK HARİKA BİR İFTAR SOFRASI DERYA ABLACIM ELLERİNE,YÜREĞİNE SAĞLIK.

>DERYA ABLACIM SORMA BENDE COK SIKILDIM BU BLOGER SORUNUNDAN VALLA KENDİMİ FACEDE OKEYE VURDUM :)) GÖREN BİLİR ABLACIM MASADA YOK YOK ELLERİNE SAGLIK CEP TELEFONU İLE BÖYLE CIKTI İLE HARİKA BİR MAKİNA İLE NASIL ÇIKARDI BİLMEM ARTIK PCYE YAPIŞIRDIK ŞU ÖGLE YEMEK VAKTİNDE :)) CANIM BENİM HEPSİ MÜTHİŞ OLMUŞ ELLERİNE SAGLIK HADİ GENE SEN BU TEMPONA RAGMEN MİSAFİR AGIRLAYABİLDİN YA BEN ALAMADIM KİMSEYİ İFTARA BİR SAHURA ALDIM ALLAHIM KISMET EDERSE EŞİMİN AKRABALKARI KÖYDEN GELİNCE BENDE ALICAM HEPSİNİ O ZAMAN İNŞ. BENDE YAYINLARIM SÖYLE YAPTIGIM MAMALARI SENİNKJİ KADAR GÜZEL OLMASADA İDARE EDERSİNİZ ARTIKBU ARDA BALIM GECMİŞ BAYRAMINDA MÜBAREK OLSUN NEYSE SEVİL KAÇAR ÇOK KONUŞTUM YİNE AŞKI MEMNUNDA BEHLÜL KAÇAR DER GİBİ OLDU :)…

>Hepsi birbirinden güzel görünüyor ellerine sağlık Derya.

>Canim gecmis bayramin mübarek olsun gelemedim yogunluktan kusura bakma…davet masanda yok yok masallah allah kabul eylesin ellerine saglik…sevgilerimi gönderiyorum canim…

>Herşey birbirinden güzel.Bakmaya doyum olmuyor canım.Sevgiler.

>Bu bloger sorunları bizi mahvetti :(hepsi çok güzeller:)Ablacım elelerine sağlık:) güveçte harika Allah bu güzel sofralardan ayırmasın bizi inş.sevgiler

>kürdan böreğine bayılırııııım :) yapması zahmetli yemesi ise mmmm harikadır :)elleinize sağlık herşey pek lezzetli duruyor…

>Derya ablacım ben de şehir dışındaydım, ancak kavuştum internete..Geçmiş bayramın kutlu olsun ablacım, umarım harika bir bayram olmuştur:)Sofra nefis görünüyor, hepsi de birbirinden leziz çıkmış fotoğraflarda. Güveç tarifini verdiğin çok iyi olmuş, eşim çok sever, onun için deneyeceğim mutlaka..Arpa şehriye salatası da çok değişik geldi bana, onun da tarifini sabırsızlıkla bekliyorum.Ellerine sağlık canım ablam:).Sevgilerimle…aslı

>Önce geçmiş bayramını kutluyorum, sonra da diyorum ki ya ne güzel şeyler hazırlamışsın bakarken inan ki yutkundum durdum ellerin dert görmesin canım

>maşallah Deryacım mükemmelsinnnellerine sağlıksevvgiler

>deryacığım,bu ne znginlik ellerine sağlık. harika görünüyorlar. sevgiler.

>Oncelikle gecmis bayramini kutlarim Deryacigim ne guzel sofra boyle hepside nefisss olmus ellerine saglik canim.sevgiler.

>Deryacigim dogum gunun kutlu olsun canim.Sevdiklerinle birlikte saglikli mutlu nice dogum gunleri gecirmen dileklerimle…Tum guzelikler guzel yuregine gore olsun.Kucak dolusu sevgiler.

>Offff Derya hanım şahane bir sofra, inanın tüm hepsi iştah açıcı görünüyor ellerinize sağlık sofralarınız hep berektli olsun inşallah.

>Derya'cım geçmiş bayramın kutlu olsun canım.Sofran harika yine, hepsi birbirinden güzel.ellerine sağlık canımsevgiler

>Canım geçmiş bayramınız mübarek olsun. Ne güzel bir dofra hazırlamışsın ve ne güzel ağırlamışsın misafirlerini. Her şey harika görünüyor.Ellerine sağlık canımsevgiler

>Deryacım bu blogger da ki sorundan hepimiz mağdur olduk valla. Umarım bir an önce çözerler. Geçmiş bayramın kutlu olsun öncelikle. Bu nasıl bir iftar sofrası olmuş Deryacım. Ziyafet sofrası desek daha yerinde olur bence. Ben merakla kürdan böreği tarifini beklemekteyim :))

>Merhaba Derya'cım. Geçmiş bayramın mübarek olsun. Ellerine sağlık, harika bir masa hazırlamışsın. Olumsuz şartlarda bile etkinlik sahiplerini yalnız bırakmıyorsun, hayranlık duyuyorum sana. Tebrikler. Sevgilerimi gönderiyorum.

>Merhaba ellerine saglik Derya ablacigimm hersey harika gorunuyor…

>Derya şükür kavuştuk :) deli oldum ya,kimseyi ziyaret edemedim…geçmiş bayramın kutlu olsunçççsofra enfes olmuş,tatlı tarifi harika… ellerine sağlık…sevgiler..

>marifetli ablam benim.iyisindir umarım.ben pek bi sıkkınım bu aralar.yine de sağlık olsun yeterki herşey düzelir deyip avunuyoruz.dua edin .sevgilerimle.

>ellerine sağlık ablacım herşey çokkk güzel….menümüz işe yaradımı:)))

Bir Cevap Yazın

Blog Stats

  • 73,562 hits
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

