deryayla

>PDÇSE-48/SOSLU AVCI BÖREĞİ

Posted on: Kasım 15, 2009

>Herkese iyi akşamlar ve muhteşem bir hafta dilerim.Bu pazar evdeydim evimi biraz toparladım, oğullarımla ilgilenmeye çalıştım.Kış olduğu için hemen akşam oldu.Kendim için yine birşey yapamadım:)) Çalışan bir kadın ve anne olmak çok zor.Acaba benmi öyle düşünüyorum diyorum ama sanmıyorum.Benim gibi çalışan ve anne olan tüm dostlarım aynı şeyi düşünüyordur eminim:))Yinede Rabbim sağlık versin diye dua ediyorum,ama ciddi anlamda senelerin yorgunluğu var üstümde ve hergün işe zorla gidiyorum.İzin günümde yine işle güçle geçiyor dinlenmek yok sanırım biz kadınlara sizcede öyle değilmi canlarım:))Çok konuştum demiiiii:))Bizim evin baş böreklerinden bu leziz börek çoğu zaman fırında yapıyorum bazende yağda kızartıyorum.İki versiyonuda çok leziz.Etkinlik için SEVİNÇ arkadaşıma yollayarak kolaylıklar diliyorum.
MALZEMELER
5 adet yufka
500.gr kıyma
100 gr.dövülmüş ceviz
1 büyük kuru soğan
1 yemek kaşığı soya sosu
125.gr margarin
Tuz
Karabiber
Kimyon
Pulbiber
Yoğurt
ÜSTÜ İÇİN
2 yumurta sarısı
Galete unu
SOSU İÇİN
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Kekik
YAPILIŞI

İlk iş olarak soğanlarımızı yemeklik doğruyoruz. Margarini eritip soğanıpembeleş tirip kıymayıda ekleyerek iyice kavuruyoruz. Baharat lar ve soya sosunu ve cevizi ekleyerek iç harcımızı hazırlıyoruz.Soya sosu müthiş bir lezzet katıyor. Yufkaları mızı 4 eşit parçaya bölüp geniş kısmına iç harcımızı koyarak sarıyoruz börekleri mizi ve çırpılmış yumurta sarısı ve galete ununa bulayarak hazırlıyoruz.Pişirme kağıdı serili fırın tepsisine dizerek önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişiriyo ruz. Börekler pişerken sosunu hazırlamak için salçaları derin bir kasede az sıcak suyla eritiyoruz Sıvı yağı kızdırıp salçalı suyu ve şeker,tuz ve kekiği ekleyerek kıvamını bulana kadar pişiriyoruz.Yoğurtumuzu çırparak pürüzsüz kıvama getiriyoruz Pişen böreğimizi tabağa alıp yoğurt ve sosla sıcak servis yapıyoruz.
AFİYET OLSUN….
DİĞER BÖREK TARİFLERİM BURADA….

28 Yanıt to ">PDÇSE-48/SOSLU AVCI BÖREĞİ"

>canım ellerine sağlık.. nefis görünüyor.. avcı böreğini çok sık yaparım ama soslu denememiştim.. çıtır mantı tadında olmuştur sanırım:)sevgiler..

>Avcı böreği bana yemek yarışmasına katılan arkdaşı hatırlattı birden tatlım..Eminim senin ellerinden ayrı bir lezzetli olmuştur biricik Derya'cığım..Kocaman öpüyorum yanaklarından..Güzel bir hfta diliyorum…Sevgilerle..

>dERYACIM MUHTeşem bir görüntü avcı böreğine bayılırım yoğurtla hiç denemedim eminim çok güzel olur,ellerine sağlık.

>pek lezzetli görünüyor börek .yogurtluda nefis olmuştur.sizlere afiyet olsun.sevgilerle

>ayyy kıyamam sana,zor olmazmı kendine mi zaman ayıracaksın evine mi,çocuklara mı eşemi,aileyemi yoksa bizemiiii üfff say say bitmez…ne desen haklısın valla şekerim.ama bu börekle olayı bitirmişsin yani kariyerde yaparım ev hanımı da olurum demişsin :))))ellerine kollarına sağlık öpüyorum canımmmm

>Deryacım işin daha zor,biz hafta işi işleri seriyoruz biraz :))yorgunluğun geçsin bir an önce…leziz bir tarif olmuş,ceviz ve soya sosu lezzeti şahane…ellerine sağlık..Keyifli bir hafta diliyorum..

>Canım ya benim bittiğim an bu andır:)))Ellerine sağlık Mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle…

>Of of ablacim çok severim bu böregi harika olmustur eminim, ellerine saglik…sana da iyi bir hafta dilerim öpüyorum…

>çok haklısın canımm gerçekten hem çalışmak hem ev hanımı olmak çok zor.bir dönem bende öğretmenlik yapmıştım o zaman sadece büyük kızım vardı tek çocuk olmasına rağmen okulum yarım gün dahi olsa çok yoruluyordum. Allah can sağlığı versin güç kuvvet versin …börekte çok güzel görünüyor bu arada eline yüreğine sağlık.sana bol enerji dolu çok keyifli tüm dileklerinin gerçekleşeceği çok güzel bir hafta diliyorum canımmmm….sevgiler…

>çok lezzetlidir gerçekten Deryacığım.. bende böreğe çok sevdalıyımdır.. afiyetler olsun canım.. Sağlıkla iyi haftalar- kolaylıklar dilerim.

>sABAH SABAH ÇAYIMDA HAZIR..BÖREĞİMDE DERYA'CIM..ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

>ŞİMDİLİK BLOGSPOTUM DA YAYINLADIM TARİFLERİ TEŞ.

>Bu börek tam bana göre, etli yoğurtlu. Of of!

>ablacımm ellerine sağlıkk çok merak ediyorum bu böreği deneyeceğimm buarada krem şantili kekten iki akşamda bir yapıyrum bizimkiler bayılıyor:)) istiyorlar… sağol ablacımm

>ellerine sağlık deryacımm..

>Merhaba. Eminim muhteşem olmuştur, ellerine sağlık. Hiç denemediğim bir tarif, not alıyorum. Sevgiler.

>Kış olduğu için havalar hemen kararıyor gün yetmiyor yapılacaklara…Bizde dün kızım için tüm gün hastahanede acildeydik…Bursada herkez hasta olmuş galiba hastahaneler tıklım tıklım dolu idi…Neyse sözü çok uzzattım…Böreğin harika olmuş ellerine emeklerine sağlık canım…Güzel bir hafta geçirmeni dilerim…Sevgiler…

>Canım çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.Sevgiler…

>Merhaba, avci boregini duydum ama kendim hic denemedem. Aldim tarifini ilk firsatta denemek istiyorum. Sevgiler

>aradığım sevdiğim lezzeti sevdiğim kişide bulmak. gelde sevinme sevme…

>Avcı böreği eşim ve benim için favori böreklerimizdir, çok lezzetli görünüyor, helede senin elinden olunca daha lezzetli olmuştur eminim, ellerin dert görmesin,işlerinde kolaylıklar diliyorum sevgiler..

>cok nefis gorunuyor ellerine saglik ablacigim…

>ben çalışmıyorum ama çalışan insanın ne kadar zorlanacağını düşünebiliyorum…ben bile evde yoruluyorum..birde dışarda çalışsam biterim galiba:)ellerine sağlık…nefis bir börek olmuş..sevgiler canım..

>ellerine sağlık deryacım,harika olmuşlar…

>En sevdiğim börektir avcı böreği. Soslusunu hiç yemedim ama harika görünüyor. Sevgiler Derya'cım..

>Tabağa saldırasım geldi ablacım:)ellerine sağlık harika olmuş…

>Selamlar arkadaşım,etkinlikte gördüm avcı böreğinin resmini,koşup geldim tarif alayım diye :)Nefis görünüyor canım ellerine sağlık.Sevgiler

>Avcı böreği nefis görünüyor ellerinize sağlık.Sevgiler.

Yorum bırakın

Blog Stats

  • 146.989 hits

En Fazla Tıklananlar

  • Hiçbiri

Popüler Yazılar & Sayfalar